Kami berazam untuk "Berbakti Ke Arah Kesempurnaan" dalam menyampaikan perkhidmatan veterinar kepada pelanggan-pelanggan kami.
- Menjamin setiap Pegawai dan Kakitangan tetap menerima gaji sebelum akhir bulan.
- Memastikan semua tuntutan elaun perjalanan kakitangan dikemukakan ke Pejabat Pembayar tidak lewat daripada 10 haribulan berikutnya.
- Memastikan bil-bil dari pembekal (yang telah disahkan) diproses pembayarannya dalam masa 5 hari selepas bil diterima.
- Memastikan keperluan alat tulis dan kelengkapan pejabat dibekalkan kepada kakitangan dalam tempoh 2 hari dari tarikh permohonan diterima.
- Mematikan pengedaran fail dan surat kepada pegawai/kakitangan yang terlibat dalam tempoh 2 hari.
- Memastikan segala aduan kerosakan di Bangunan Jabatan Perkhidmatan Haiwan yang dilaporkan diambil tindakan dalam tempoh 24 jam.
- Memproses dokumen-dokumen persaraan untuk dihantar ke Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan/Ibu Pejabat Perkhidmatan Veterinar Malaysia, Kuala Lumpur 12 bulan sebelum tarikh persaraan.
- Sentiasa berusaha untuk memberikan perkhidmatan/layanan yang berkualiti, tepat, cepat dan sempurna kepada semua pelanggan-pelanggan.