Kami berazam untuk "Berbakti Ke Arah Kesempurnaan" dalam menyampaikan perkhidmatan veterinar kepada pelanggan-pelanggan kami.
- Kami akan memastikan sebarang perpindahan ternakan di antara daerah-daerah atau negeri-negeri mempunyai Sijil Kesihatan Veterinar untuk kawalan penyakit ternakan.
- Kami akan memastikan penjualan daging ternakan yang dipasarkan adalah dari abatoir yang diluluskan.
- Setiap aduan yang diterima akan diambil tindakan ke arah penyelesaian masalah dalam masa 7 hari.
- Sebarang kes penyiasatan untuk tindakan akan disempurnakan dalam tempoh 14 hari selepas kes diterima.
- Kami akan memastikan pembangunan ladang ternakan adalah mengikut peraturan yang ditetapkan.
- Melayani dan menjawab kesemua aduan rasmi/tidak rasmi berkaitan Unit Penguatkuasa dalam tempoh 14 hari dari tarikh terima aduan rasmi tersebut.